Tuesday, January 27, 2009

AH... PAMAN AKU!

Sedang aku melayari laman-laman alternatif bagi mencari berita-berita terkini di sebalik berita-berita arus perdana yang hanya menyiarkan apa yang tersurat, aku terkejut dengan paparan wajah ini! (http://alhusseyn51.blogspot.com/) Aku macam kenal sangat! Tapi nama yang tertera pada sebelah atas gambar, binnya lain... Bila habis saja gambar itu scroled up tertera nama Ahmad bin Wardi! Sahlah tu paman aku! Wah dah jadi Ketua Kampung Rapat Jaya! Tahniah dan syabas! Sebagai ponaannya, aku banggalah dengan paman aku ni...
Paman aku ni aku panggil Paman Rin, adik sebelah emak aku. Kalau ikut susunan, beliau anak yang keempat. Beliau pernah menjadi PPH Komando 69 sebelum berhenti dan join syarikat swasta. Masa aku duduk kat rumah arwah embah aku, beliau mula join PDRM. Training kat PULAPOL. Tak banyak lah kisah yang aku boleh cerita tentang paman aku ni... Tapi bila dia sesekali balik kampung, cerita-ceritanya tentang dunia kepolisan sangat mengujakan aku dan sepupuku (Ahmad Nor Komar aka Zin, kini mengajar di Ipoh gak). Pendek kata banyaklah soalan-soalan yang menyentuh tugasnya sebagai polis!
Semasa di Rapat Jaya, aku tahu beliau aktif dalam PAS. Ialah orang kerja swasta, tak macam orang kerja gomen! Bila sesekali jumpa banyak isu kami bincang terutama isu-isu politik semasa tanah air.
Satu yang aku respect kat paman aku ni, anak-anaknya masya Allah... berjaya-berjaya belaka! Sampai aku tak tahu ke mana-mana anak-anaknya tu belajar... Wal hal aku tengok paman aku dan bibik Ros bukannya lapang sangat masanya... Kerja office hour.. Tapi itulah kalau anak memang jenis berdisiplin dan dengar cakap emak bapak, memang menjadi...
Apa-apa pun aku nak ucapkan tahniah sekali lagi kat Paman Rin aku ni.... Semoga dapat menjalankan tugas dengan jayanya... Amin.

No comments:

Post a Comment

Jika ada kelapangan masa, sila tinggalkan comment konstruktif anda di sini, terima kasih.

KOMEN MINDA TERKINI...

TERIMA KASIH ATAS KESUDIAN MENGUNJUNGI LAMAN INI...