Wednesday, November 19, 2008

OH TEKNOLOGI ICT...

Termasuk Modem & Router Aztech yg terlekat kat dinding tu, dah tiga kali aku tukar benda yang sama sejak 3 tahun aku melanggan TM Net Strymex. Selepas DLink dan Palanex. Semuanya disebabkan mangsa serangan kilat. Almaklumlah di TM ni (terutamnya kawasan rumah yang aku duduk ni agak tinggi) serangan kilat agak kerap berlaku.
Kalau nak dikirakan nilai kerugian mencecah ribuan ringgit termasuklah merepair PC yg hangit serta... Hehe.. biasalah sambil repair up-grade sekali.. Namun, aku terasa sangat sekarang ni dunia aku dengan alam siber ni macam tak boleh dipisahkan... Kalau sesekali balik kampung umpamanya, selepas balik rumah jer.. aku berambat naik ke atas untuk chek pc aku.. kot lah tak berfungsi ker.. dan sebgainya. Selepas itu aku mulalah chek email dan melawat blog2 yang memang dah aku masukkan dalam favorite list.
Sementelahan pulak aku buat masa ni ada mengajar secara part-time kat sebuah IPTA... lecture seminggu sekali... susah nak manage masa... Justeru melalui YM umpamanya kami sering berkomunikasi... kalau nak bantu student pun sangatlah senang... sempat cari bahan dulu terus send kat depa... kalau nak antar draft assignment pun sangat senang...
Justeru aku tak nak komen apa-apa kalau aku terpaksa belanja 'besar' nak equip 'office' aku kat rumah ni dengan segala peralatan yang aku rasa perlu...

No comments:

Post a Comment

Jika ada kelapangan masa, sila tinggalkan comment konstruktif anda di sini, terima kasih.

KOMEN MINDA TERKINI...

TERIMA KASIH ATAS KESUDIAN MENGUNJUNGI LAMAN INI...