Tuesday, May 26, 2009

HUH... DAH DASAR MAMAK!

Gelaran ’Menteri Besar Mahkamah’ patut diberi kepada Mohammad Nizar - Zambry

25/05/2009 4:22pm

IPOH 25 Mei — Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini berkata gelaran “Menteri Besar Mahkamah’ patut diberikan kepada Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang telah memulakan proses mahkamah bagi mendapatkan pengisytiharan bahawa beliau adalah Menteri Perak yang sah.
Beliau berkata oleh kerana proses mahkamah itu dimulakan oleh Mohammad Nizar, sewajarnyanya gelaran itu diberikan kepada bekas menteri besar Perak itu dan bukan dirinya.
“Jadi proses mahkamah itu dilakukan oleh Nizar, bukannya saya. Tok Guru (Mursyidul Am PAS Nik Abdul Aziz Nik Mat) yang saya hormati pun manusia juga, dia pun buat silap dan bukannya manusia maksum.
“Jadi saya tolong perbetulkan sedikit pandangan Tok Guru itu,” kata Zambry kepada pemberita di sini hari ini semasa diminta mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan itu Sabtu lepas bahawa beliau adalah “Menteri Besar Mahkamah" dan tidak mewakili seluruh rakyat Perak. - Bernama
---------------------------
Aku cadang nak tidoq dah... Tapi, bila aku baca Utusan Meloya Online nih... berdesing gak telinga aku... Aku nak comment Mamak Pele Pagkor nih... Kalau nak buat cerita, kenalah betul susur galurnya... Insiden huru-hara yang melanda negeri Perak nih kat mana startingnya? Bukankah angkar puak-puak UMNO yang mencolek ketiga-tiga ADUN tu! Tak sempat-sempat nak panggil ADUN untuk buat persidangan tergempar .... hang dah angkat sumpah dulu... Kata lah Sultan Perak yang suruh.... atau Najib yang dah buat plan awal-awal...? Pasal apa? Takut nanti jadi macam zaman pak dia... cantik punya kidnap.. last-last ADUN kat Kelantan tak jadi berpaling tadah! jadi untuk skrip di Perak versi 2009, tak sanggup berputih mata... mintaklah Sultan Perak lantik hang dulu..
Dah hang mencabul mandat rakyat.. dan tak reti malu... claimed sebagaiMB! DS Nizar nak buat lagu mana? SUK Negeri pulak memang sekapai ngan hang... terpaksa DS Nizar minta mahkamah putuskan! Hang ingat saja-saja ka? Pas tu bila mahkamah tinggi kata DS Nizar MB yang sah.. sepatutnya hang sedar diri lah... Pertama dapat kuasa secara tak sah... kedua mahkamah tinggi dah kata hang bukan MB yang sah.. Patut, rasa malulah kat rakyat negeri Perak.. Tapi, dengan muka tak malu itu gak hang pi bwak kat Mahkamah Rayuan!
Setakat sampai kat Mahkamah Tinggi tu... rakyat Perak boleh terima... Tapi bila kat mahkamah rayuan... itu dah auta! Jadi sapa yang percaya hang adalah MB yang sah? Yang pilih semua ADUN termasuk hang adalah rakyat Perak! Tapi hanglah yang bergayut kat keputusan mahkamah untuk kekal jadi MB... Tak usah cakap banyak lah.... bubar DUN senang cerita! Ada berani ka?

No comments:

Post a Comment

Jika ada kelapangan masa, sila tinggalkan comment konstruktif anda di sini, terima kasih.

KOMEN MINDA TERKINI...

TERIMA KASIH ATAS KESUDIAN MENGUNJUNGI LAMAN INI...