Sunday, May 24, 2009

RAKYAT DIDAHULUKAN, KESEJAHTERAAN DIUTAMAKAN...


Syabas DS Nizar... Begitulah sifatnya jika kita ini dipilih oleh rakyat dalam pilihan raya. Apabila kita tidak dapat menjalankan tugas sebagai wakil rakyat, atau apabila berlaku sesuatu yang menampakkan kita tidak jujur kepada rakyat, tidak telus, dan yang seumpama dengannya kita serahkan kembali kepada rakyat untuk memilih wakil-wakil rakyat yang baru.
Ini tidak, dah sah-sah kerajaan yang dibina atas pemerkosaan terhadap mandat rakyat masih lagi dipertahankan sehingga ke titisan darah yang terakhir. Kalau dah bukan hak kita, pulangkan saja kepada yang berhak untuk diselesaikan. DS Nizar beri tempoh 48 jam untuk MB 'mahkamah' memulangkan kuasa itu kepada rakyat sebelum dibawa ke Mahkamah Persekutuan. Bukan ada jaminan menang kepada PR, tetapi asas undang-undang yang sedia ada terpaksa digunakan kerana PR masih menaruh harapan di sana ada 'tangan-tangan' yang mampu merealisasikan kebenaran dan ditempatkan di atas singahsananya yang sebeanar.
Apa yang penting ialah bubarkan DUN dan buat fresh election semula. Ramai pihak telah menyatakan hal ini secara jelas. Mungkin ada benarnya orang berkata; "Orang yang selalu menang, payah untuk menerima kekalahan". Inilah agaknya yang berlaku kepada UMNO Perak. Takut kalah.... Jika tidak, apa sebab lain agaknya? Menghormati keputusan DYMM Sultan Perak? Chitt.... pasal insiden nilah baginda tuanku teruk terpalit nista daripada rakyat jelata.

No comments:

Post a Comment

Jika ada kelapangan masa, sila tinggalkan comment konstruktif anda di sini, terima kasih.

KOMEN MINDA TERKINI...

TERIMA KASIH ATAS KESUDIAN MENGUNJUNGI LAMAN INI...